Sivut

keskiviikko 19. joulukuuta 2012

Naked truth

Kannan nyt minäkin korteni kekoon tähän blogihaasteeseen. Kaikkihan siis lähti TÄSTÄ.
Lyhkäsesti ideana on esitellä oma naamataulu ilman meikkiä ja photoshoppia.

"Toivoisin meidän bloggaajien pystyvän taistelemaan sitä ilmapiiriä vastaan, jossa sallittua on vain virheettömyys. Ilahtuisin kovasti, jos muutkin bloggaajat innostuisivat postaamaan itsestään kuvan juuri sellaisena kuin ovat meikin alla, photoshoppaamattomana. Näytettäisiin, että jokaisen blogin takana on ihan oikea ihminen pienine virheineen. Sillä niin täydellisesti kuin se välillä unohtuukin, niin kultturissamme vallitseva kauneusihanne on useimmiten melkoisen rakentamisen ja kuvankäsittelyn tulos."

 Aion esitellä teille meikittömän naamani ja kertoa itse hieman suhtautumisesta meikkeihin tms.

Epätoivoisesti yritin hakea hieman valoa kuvaan ja posettaa ikkunan edessä :D Melkein onnistui miun paskalla pokkarilla. (salamaraiskaus!)
 Enivei, tässä olen minä, suihkunraikkaana, tukka piikkisuorana, kalpeana ja au naturel nyt muutenkin. Huulet on rohtuneet, ihossa on aknen jättämiä arpia sekä epäpuhtauksia, kulmakarvoja on ehkä kaks ristissä. Jep jep.
Kyllä voin lähteä tämän näköisena kauppaan, salille, ulos, viemään roskapussin. Ei ongelmaa.

Antaa siveltimien laulaa ja :


Siinä olen minä, meikeissä, ikkunan edessä. Kesällä tosin :P
Kyllä, minä mieluummin poistun kotoa tämän näköisenä kuin meikittä. En siksi että minun "pitäisi" , en siksi että olisin hyväksytympi, en siksi että minun pitäisi olla virheetön vaan siksi että minä haluan!
Ihmiset ovat meikaneet aina, ihan muinaisen Egyptin ajoista asti. Miksi siitä nyt on noussut kauhea haloo?

Rakastan meikkaamista, se on minulle kuin maalaamista. Luomista mutta kankaana toimii vaan oma naamataulu. Meikki antaa itsevarmemman ja kauniinman olon, onko se väärin?
Itse meikkaan vahvasti ja se tuntuu välillä olevan yhtä "paha" asia kuin se että ei ole meikkiä. Meikin kun pitäisi olla mahdollisimman luonnollinen. Minusta ei :)
Rakastan kirkkaita luomivärejä, punaista, violettia, pinkkiä ja tietysti mustaa. Rakastan huulipunia, joita olen ihan lähiaikoina alkanut enemänkin käyttämään. Huulipuna antaa naisellisen olon ja viimeistelee hymyn.
Meikki on osa minua, osa tyyliä. Olen ylpeä siitä ja nautin siitä.
Tietty vietän myös meikittömiä päiviä, jos ei vaan jaksa meikata.
(kuten tänään)

Mennää vielä pidemmälle:

 Piilolinssit. 
Mikä oiva keino saada hieman särmää ulkonäköön ja leikitellä eri väreillä. 
Tekoripset.
Näyttävyyttä ja dramaattisuutta katseeseen.


Photoshoppia osaan just ja just käyttää sen verran, että osaan rajata kuvan ja muokata valoisuutta. Salama yleensä vaalentaa ainakin luomivärit, joten niiden väriä korjailen totuudenmukaisemmaksi.
siihen mun taidot oikeastaan jää :D En hallitse photomanipulaatioita tms. Tosin ne on hienoja ja niillä saa lisättyä kivoja elementtejä kuviin, kuten siipiä tai muokata taustaa.
Tässä yksi esimerkki, vanha kuva tosin :P


 Mitä median luomiin kauneusihanteisiin tulee, niin kyllä järkevä ihminen osaa erottaa satuolennon ja oikean ihmisen toisistaan. Ylisiloiteltu hohtava iho ja luonnottomat vartalot...Ei kellään ole sellaisia. Meillä on jokaisella oma käsitys siitä mikä on kaunista. Kyllä nämä muotikuvat tms. ovat monen mielestä kauniita mutta yhtä moni myös tietää, että niitä on käsitelty. Osaa enemän ja osaa vähemän. Lisäksi takana on osaava valokuvaaja, valomies ja meikkaaja ja stylisti.
  Kyllä, myös kauniita, hoikkia ihmisiä on oikeasti olemassa. 
*Shock!!*
Eikä nämä kauniit ja hoikat ihmiset ole tyhmiä, itsekäitä tai pinnallisia kuten monesti luullaan.
Ihme oletus ettei kaunis ihminen voi olla viisas :/


Kyllä käytän myös paljon peruukkeja ja tukassani on aina nippu hiuslisäkkeitä. Oma tukka käsittää kolme puoli pitkää karvaa, jotka sojottaa piikkisuorana maata kohti.
pidän tukastani näin, ei niin "luonnollisena". Enkä varmaan moneen vuoteen osaa olla ilman lisäkkeitä... mutta pidennystä voi kai sanoa onnistuneeksi kun ihmiset ei hoksaa, että on lisukkeita päässä ;)  Mulla on luonnostaankin pitkä tukka, se on vain julmetun ohut!
Peruukeilla taas on kiva muutta tukan väria hetkessä. Miun tukkaa kun ei punaiseksi noin vaan saa!


Paljon pölinää mutta yhteenvetona voisin sanoa että: meikatkaa tai äläkää meikatko, se on jokaisen ihan oma asia. Siihen ei pidä kenekään puuttua, ei millään lailla. Meitä on täällä monenlaisia, kaikki erilaisia.
Toiset rakastaa meikata, toiset vihaa, toiset haluaisivat mutteivat muka osaa, toisten pitää meikata, toisten ei, toiset uskaltaa, toiset ei.
Minä uskon, ettei kenekään meikkaaminen tai meikkaamattomuus ei ole keltään pois. 
Aamen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti